הורים חדשים

הורים חדשים , תינוק חדש וכלכלת המשפחה

מזל טוב – אתם בהיריון !  בטח כבר התחלתם לתכנן מה תקנו לו, איזה חדר בבית תקצו לו , איך תקראו לו, אבל האם חשבתם איך להתכונן לשינוי המשמח מבחינת כלכלת המשפחה ?

תינוק החדש מתחיל להשפיע על כלכלת המשפחה עוד לפני שנולד.

כבר בשלב ההיריון אנו מתוודעים להוצאות חדשות שלא הכרנו:  בדיקות שונות שלא כולן ממומנות ע"י קופת חולים , שיפוצים או התאמות בדירה , קניות של ציוד לרך הנולד ועוד.

מהצד השני ההכנסות לא עולות ואפילו יורדות.

בזמן ההיריון לפעמים נדרשת האם להיעדר מהעבודה ואיננה יכולה לעבוד שעות נוספות.  לאחר ההיריון במשך חופשת הלידה , ההכנסה מסתכמת בדמי הביטוח הלאומי שבדר"כ לא משתווים לשכר הרגיל ואם החלטתם להאריך את חופשת הלידה בעוד כמה שבועות אזי ההכנסה איננה קיימת בכלל.

אחרי הלידה צריך לקחת בחשבון תוספת גם לקניות השוטפות כדוגמת טיטולים ומטרנה וגם להוצאות השוטפות כדוגמת צריכת החשמל והמים בבית.

אז מה עושים ?

קודם כל מודעים למצב ולא מדחיקים ואז מתכננים ומתכוננים.

  • ערכו רשימה מדויקת של ההוצאות שלכם היום ובדקו איפה אתם יכולים לצמצם.
  • הגדירו תקציב חדש עם סדרי עדיפויות חדשים
  • אם החלטתם שאחד מכם יישאר בבית עוד כמה חודשים חשבו את הירידה בהכנסה ותכננו את ההוצאות בהתאם
  • לפני שקונים ציוד חדש נסו לחשוב לכמה זמן מתוכנן הציוד.  עריסה לתינוק אמורה לשרת אותו רק כמה חודשים, עגלת שכיבה בלבד כנ"ל.  ציוד כזה אולי לא כדאי לקנות חדש.  כדאי לשקול קניה מיד שנייה או השכרה.
  • היו כנים עם עצמכם – האם הציוד החדש ישרת טוב יותר את התינוק או יענה על הצרכים שלכם ?
  • אם אתם לחוצים לקנות דירה חדשה לפני שמגיע התינוק החדש חישבו שוב.  בהרבה מהמקרים שווה לגור בשכירות בדירה במיקום קצת פחות טוב ולחסוך , כך שכשתגיעו לקניית דירה יהיה בידכם הון עצמי רב יותר ותשלומי משכנתא נמוכים יותר.  לתינוק עדיין לא משנה באיזה דירה הוא ישן והוא יודה לכם בשנים הבאות כשתוכלו לתת לו עוד חוג או משחק.
  • אם אתם שוקלים את כדאיות החזרה לעבודה של האם מהבחינה הכלכלית בלבד – קחו בחשבון גם את הוותק, הפיצויים , הצבירה לקופת הגמל או קרן ההשתלמות
  • ברגע ששניכם חוזרים לעבודה יש לקחת בחשבון את הוצאות המטפלת או המעון. חישוב כלכלי מעלה שכל ילד, בארבע או חמש השנים הראשונות לחייו, עולה להורים בין 2,500 ל-3,000 שקלים לחודש.
  • גם אם זה נראה לכם כרגע רחוק – בטווח הבינוני נכנסות הוצאות כמו החלפת מיטת תינוק למיטת נוער,  הוצאות רפואיות כאלו ואחרות , ילד נוסף שמצטרף למשפחה ועוד הוצאות שאליהן צריך להיערך מראש.   ההמלצה שימו בצד כל חודש כ- 5-10% מהתקציב על מנת להיערך להוצאות אלו.

והכי חשוב – שתיהנו מהתינוק החדש ושיהיה במזל טוב

איך היית מדרג את המאמר ?

View Results

Loading ... Loading ...
פורסם בקטגוריה זוג צעיר, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *